No 2019. gada 1. janvāra Latvijā tiek uzsākta elektronisko jeb e-nosūtījumu izmantošana. Kā izmantot e-nosūtījumu?
E-nosūtījums attiecas uz visiem medicīnas pakalpojumiem un Covid-19 laboratorisku testēšanu, izņemot laboratoriskos izmeklējumus un veselības aprūpi mājās. E-nosūtījumu izmanto, nosūtot pacientu uz valsts apmaksātu vai maksas pakalpojumu.
Telefoniski, elektroniski vai klātienē (atbilstoši ārstniecības iestādes piedāvātajām pieraksta iespējām). Pierakstoties reģistratūras darbinieks ir jāinformē ar saņemto e-nosūtījumu.
Pacients saņem pakalpojumu
Pirms tamreģistratūras darbiniekam ir jāuzrāda pase vai personas apliecība. Ja pacients ir jaunāks par 15 gadiem un viņam nav pase vai personas apliecība, personas pārbaudei izmanto dzimšanas apliecību. Jāņem vērā, ka ar e-nosūtījumu pakalpojuma saņemšanai var pieteikties tikai vienā ārstniecības iestādē! Tas nozīmē, ka nav iespējams vienlaicīgi pierakstīties vairākās gaidīšanas rindās. Ja pacients pārdomā, veikto pierakstu var atcelt un izmantot to pašu e-nosūtījumu, lai pierakstītos citā ārstniecības iestādē.
Svarīgi!
Kādu pakalpojumu saņemšanai ārsts var sagatavot e-nosūtījumu?
Kur var apskatīt savus e-nosūtījumus?
Autorizējoties E-veselības portālā, ar kādu no kvalificētajiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem - mobilo lietotni "eParaksts mobile", personas apliecību (eID karti) va mobilo lietotni "Smart-ID". Saņemtie e-nosūtījumi ir pieejami sadaļā “Mani nosūtījumi un rezultāts”.
Kādas priekšrocības sniedz e-nosūtījums?